O nas
Pomysł założenia Prywatnego Przedszkola Bajka zrodził się z marzeń o najwyższej jakości edukacji i wychowywaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Pragniemy nie tylko edukować dzieci ale również je wychowywać, przybliżać dziedzictwo kulturowe, historię i tradycje Krakowa i Polski a także rozbudzić w nich świadomość ekologiczną. Profesjonalna kadra pedagogiczna zapewni opiekę, wychowanie a także edukację dzieci w wieku 2,5-6 lat na najwyższym poziomie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szanowni Państwo, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Wasze dane osobowe, jest Przedszkole Niepubliczne “Bajka” z siedzibą ul. Lubostroń 22G, 30-383 Kraków.
Wasze dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji usług świadczonych przez naszą jednostkę.
Informujemy, że:
- Macie prawo do żądania od administratora dostępu do Waszych danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Macie prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez naszą jednostkę, określonych w przepisach prawa.
- Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia usługi, o którą się Państwo staracie.
- Podstawę prawną przetwarzania Waszych danych stanowi art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie Waszej zgody lub na podstawie przepisów prawa.
Nagrody i wyróżnienia
Właścicielka przedszkola Agata Moskal została wyróżniona tytułem „Dyrektor – Manager Roku 2006” w ogólnopolskim konkursie „Innowator Roku” zorganizowanym przez Europejskie Centrum Wspierania Nauczycieli, jest również laureatką ogólnopolskiego konkursu Osobowość Roku 2003/2004 zorganizowanego przez „Bliżej Przedszkola – Wychowanie i Edukacja” „Przedszkole z duszą..” – napisali o nas artykuł w Dzienniku Polskim IX 2008. Zajęcia dla studentów – współpracujemy z Akademią Pedagogiczną w Krakowie w zakresie praktycznego przygotowania studentów do zawodu Filia Przedszkola Bajka znajduje się na ulicy Lubostroń w Krakowie. Jest to cicha i spokojna okolica, oddalona od zgiełku ulicznego. Przy przedszkolu znajduje się piękny ogród z piaskownicą, zjeżdżalnią, drabinkami i wieloma innymi atrakcjami dla dzieci.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA BAJKA
na lata 2011/2016
MISJA PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu dziecko:
· znajduje możliwość rozwijania twórczej postawy wobec siebie i świata
· rozwija umiejętność refleksyjnego słuchania
· kształtuje zainteresowania i zamiłowania
· ma możność gromadzenia różnych doświadczeń
· zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy
· czuje się ważne i potrzebne
WIZJA PRZEDSZKOLA :
Nasi Wychowankowie po zakończeniu edukacji przedszkolnej będą ludźmi kreatywnymi o szerokich zainteresowaniach, o różnorodnych umiejętnościach. Ogromną wartością dla dzieci będzie dobrze znana tradycja lokalna i dom rodzinny. Poprzez obcowanie z techniką będą umiały ją sobie podporządkować i wykorzystywać w zabawie i w pracy. Nasze przedszkole będzie nowocześnie wyposażone, a personel będzie rozszerzał swoją wiedzę i umiejętności.
OBSZAR | ZADANIE | PLANOWANE EFEKTY/ CELE |
WYCHOWANIEI OPIEKA | 1. opracowanie i wdrożenie planów wychowawczych dla poszczególnych grup wiekowych | – systematyczna i skuteczniejsza praca z dziećmi i rodzicami w zakresie wychowania-budowanie systemu wartości |
2. wdrażanie programu działań z zakresu edukacji regionalnej | – poszerzenie wiadomości dzieci z zakresu historii i tradycji regionu krakowskiego– kształtowanie u dzieci przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej | |
3. opracowanie i wdrażanie cyklu działań adaptacyjnych | – minimalizacja okresu adaptacyjnego | |
DYDAKTYKA | 1. „Przedszkolaki twórczo pracują” – opracowanie i wdrożenie cyklu działań edukacyjnych z zakresu: wychowania przez sztukę | – dzieci potrafią twórczo generować pomysły, abstrakcyjne rozwiązania– dzieci są kreatywne– prezentują swoje umiejętności poprzez udział w konkursach, przedstawieniach, inscenizacje teatralne |
2. Opracowanie działań wg teorii inteligencji wielorakich | – zwiększenie efektywności oddziaływań wychowawczo – dydaktycznych | |
3. opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań stymulujących rozwój dzieci | – dzieci posiadają wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej | |
RODZICE | 1.Intensyfikacja współdziałania z rodzicami | – pogłębienie prezentowanego przez rodziców stopnia rozumienia świata osobistych przeżyć własnych dzieci– dostarczenie rodzicom przykładów zabaw stymulujących rozwój społeczny i emocjonalny– pomoc rodzicom w poznawaniu stanu gotowości swojego dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej |
2. Prowadzenie działań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi | – wspomaganie pracy przedszkola w tym zakresie | |
3. Angażowanie rodziców w pracę przedszkola/ sponsoring, aktywny udział w imprezach okolicznościowych, podejmowanie innych inicjatyw przez rodziców/ | – podniesienie standardów pracy przedszkola– współdecydowanie w sprawach przedszkola | |
ŚRODOWISKO | 1. Współpraca z ośrodkami kultury | – prezentacja dorobku artystycznego przedszkola– promocja przedszkola |
2. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska | – kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci | |
3. Współpraca z sąsiednimi szkołami podstawowymi i przedszkolami / udział we wspólnych akcjach, przedsięwzięciach, konkursy, lekcje otwarte/ | – zminimalizowanie stresu związanego ze startem szkolnym– wymiana doświadczeń– prezentowanie dorobku przedszkola | |
4. Współpraca z Policja i Strażą Miejską | – zapobieganie wypadkom wśród dzieci– świadome uczestnictwo w ruch drogowym– poznanie funkcji organów bezpieczeństwa | |
5. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz pomocy dzieciom /fundacje, stowarzyszenia | – kształtowanie empatii, otwartości i tolerancji– udział w akcjach charytatywnych | |
KADRA | 1. Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w pracy z dziećmi | – podniesienie jakości pracy wychowawczo – dydaktycznej |
2. Pozyskiwanie dodatkowych kwalifikacji przez kadrę pedagogiczną | – zwiększenie oferty edukacyjnej przedszkola– zmniejszenie kosztów związanych z uczęszczaniem dzieci do przedszkola | |
3. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie ewaluacji własnych działań oraz diagnozy potrzeb i umiejętności dzieci | – rzetelna diagnoza potrzeb indywidualnych dzieci– skuteczniejsze formy pomocy dzieciom– głęboka refleksja pedagogiczna– modyfikowanie programów do własnych potrzeb | |
BAZA | 1. Sukcesywne odnawianie pomieszczeń przedszkola | – estetyczne i funkcjonalne pomieszczenia– podniesienie komfortu placówki |
2. Doposażenie bazy dydaktycznej przedszkola | – zwiększenie atrakcyjności zabaw swobodnych i tematycznych dzieci |
Załącznik nr 5 do Koncepcji Pracy Przedszkola Niepublicznego „Bajka” na rok szkolny 2015/2016
Temat wiodący:
I. PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA – poznajemy różne regiony Polski – ich krajobrazy, zabytki, historię, tradycję, Wielkich Polaków.
1. Kraków i okolice.
2. Podhale – Tatry i zwyczaje górali podhalańskich.
3. Pomorze – Kaszuby.
4. Śląsk – bogactwo zwyczajów i Ziemi.
5. Warszawa dawniej i dzisiaj.
Formy realizacji:
Konkursy:
1. KONKURS FOTOGRAFICZNY PN. „KRAKÓW I DZIECI W 4 PORACH ROKU”
2. Konkurs „Najpiękniejsza palma i pisanka”
3. Wernisaż prac dziecięcych „Piękna nasza Polska cała”
4. Konkurs wiedzy o Polsce dla dzieci 5-6-letnich
5. Konkurs piosenki o Polsce
Wycieczki do: Muzeum Etnograficznego, Lekcje na Wawelu, zwiedzanie Rynku Głównego i innych zabytków, spacery po najbliższej okolicy.
/Szczegółowe plany realizacji wymienionych zadań dostępne w kancelarii przedszkola lub u Nauczycielek./
II. Rozwijanie świadomości ekologicznej i prozdrowotnej m.in.:
1.udział w akcjach ogólnopolskich, lokalnych;
2.zbiórka surowców wtórnych;
3.przeprowadzenie cyklu działań mających na celu zwiększenie świadomości dzieci dotyczącej zdrowego odżywiania się i znaczenia ruchu dla prawidłowego rozwoju.
III. Angażowanie rodziców w pracę przedszkola : sponsoring, angażowanie do aktywny udział w imprezach okolicznościowych, podejmowanie innych inicjatyw przez rodziców w ramach projektu „Rodzice z Pasją”.
IV. Współpraca ze środowiskiem: przedszkola, szkoły, Policja, Straż Miejska, Biblioteka, inne organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci, udział w akcjach charytatywnych „Świąteczna paczka”, „Zakrętki”, „Paczka dla zwierzaka”.
V. Promowanie przedszkola w środowisku – upowszechnianie informacji o pracy przedszkola w mediach, udział w konkursach, organizacja imprez i spotkań okolicznościowych.